МЕХАНИЗЪМ ЛИЧНА ПОМОЩ ПО ЗАКОНА ЗА ЛИЧНАТА ПОМОЩ
Хората, които имат право да бъдат включени в Механизма лична помощ по реда на Закона за личната помощ са:
o Лицата с установени вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност с определена чужда помощ;
o Децата с право на чужда помощ с определени 50 и над 50 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност;
o Децата без право на чужда помощ с опредени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степенна трайно намалена работоспособност.
Необходими документи за включване в Механизма лична помощ по Закона за лична помощ:
2.Направление за ползване на механизма лична помощ, с определен брой часове месечно, издадено от съответната Дирекция „Социално подпомагане“ гр. Гурково;
3.Документ за самоличност /за справка/, както и други документи по необходимост.
Лицата желаещи да бъдат назначени като асистенти за предоставяне на механизма лична помощ по реда на Закона за личната помощ, следва да отговарят на следните изисквания:
Необходими документи за заемане на длъжността:
Срокове за подготвяне и сключване на тристранни споразумения и трудови договори:
1.В срок до 7 дни от постъпване на Заявление-декларацията за включване в механизма лична помощ, Кметът на съответната община изготвя проект на Тристранно споразумение между асистента, ползвателя и доставчика на лична помощ;
2.В 7 – дневен срок от сключване на Тристранното споразумението, Кметът на общината сключва Трудов договор със асистента;
3.Изпълнението на трудовия договор с асистента започва от първо число на месеца, следващ месеца на сключването на договора;
С кандидатите за асистенти, които отговарят на изискванията за заемане на длъжността се провежда събеседване. В първите три работни дни на месеца, следващ отчетния месец, назначените асистенти представят на доставчика на лична помощ отчет, съдържащ кратък доклад за осъществените през месеца дейности.
Кандидатите за включване в механизма лична помощ и кандидатите за асистенти могат да подават горепосочените документи всеки работен ден от 8:00 часа до 17:00 часа в общинската администрация намираща се на адрес: гр. Гурково, бул. "Княз Ал. Батенберг" № 3, етаж 1, стая 1 Г. Лицето определено да приема и обработва Заявления-декларации от кандидати за включване в механизма лична помощ и кандидатите за асистенти: Ивелина Тенева – мл. Експ. "Социални, младежки и спортни дейности". За допълнителна информация: 0896 89 46 18