Център за административно обслужване - 0800 19221

Механизъм "Лична помощ"

МЕХАНИЗЪМ ЛИЧНА ПОМОЩ ПО ЗАКОНА ЗА ЛИЧНАТА ПОМОЩ

Хората, които имат право да бъдат включени в Механизма лична помощ по реда на Закона за личната помощ са:

 o Лицата с установени вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност с определена чужда помощ;

o Децата с право на чужда помощ с определени 50 и над 50 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност;

 o Децата без право на чужда помощ с опредени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степенна трайно намалена работоспособност.

Необходими документи за включване в Механизма лична помощ по Закона за лична помощ:

  1. Заявление – декларация /по образец/;

 2.Направление за ползване на механизма лична помощ, с определен брой часове месечно, издадено от съответната Дирекция „Социално подпомагане“ гр. Гурково;

 3.Документ за самоличност /за справка/, както и други документи по необходимост.

  1. Декларация за съгласие за събирането, използването и обработването на лични данни.

Лицата желаещи да бъдат назначени като асистенти за предоставяне на механизма лична помощ по реда на Закона за личната помощ, следва да отговарят на следните изисквания:

  1. Да не са поставени под запрещение;
  2. Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер и спрямо тях да не са налагани мерки за защита по Закона за защита от домашното насилие на ползвател на лична помощ.

 Необходими документи за заемане на длъжността:

  1. Заявление – декларация по образец до Кмета на Община Гурково;
  2. Автобиография;
  3. Копие от трудов договор, ако кандидатът за асистент работи, или декларация че няма сключен трудов договор;
  4. Декларация, че спрямо него не са налагани мерки за защита по Закона за защита от домашното насилие по отношение на ползвател на лична помощ;
  5. Документи, удостоверяващи успешно преминат курс на обучение за асистент, или документ, удостоверяващ наличието на подходящо образователно и/или квалификационно равнище, при наличие на такива.
  6. Декларация за съгласие за събирането, използването и обработването на лични данни.

Срокове за подготвяне и сключване на тристранни споразумения и трудови договори:

1.В срок до 7 дни от постъпване на Заявление-декларацията за включване в механизма лична помощ, Кметът на съответната община изготвя проект на Тристранно споразумение между асистента, ползвателя и доставчика на лична помощ;

2.В 7 – дневен срок от сключване на Тристранното споразумението, Кметът на общината сключва Трудов договор със асистента;

3.Изпълнението на трудовия договор с асистента започва от първо число на месеца, следващ месеца на сключването на договора;

С кандидатите за асистенти, които отговарят на изискванията за заемане на длъжността се провежда събеседване. В първите три работни дни на месеца, следващ отчетния месец, назначените асистенти представят на доставчика на лична помощ отчет, съдържащ кратък доклад за осъществените през месеца дейности.

Кандидатите за включване в механизма лична помощ и кандидатите за асистенти могат да подават горепосочените документи всеки работен ден от 8:00 часа до 17:00 часа в общинската администрация намираща се на адрес: гр. Гурково, бул. "Княз Ал. Батенберг" № 3, етаж 1, стая 1 Г. Лицето определено да приема и обработва Заявления-декларации от кандидати за включване в механизма лична помощ и кандидатите за асистенти: Ивелина Тенева – мл. Експ. "Социални, младежки и спортни  дейности". За допълнителна информация: 0896 89 46 18

  1. Образец - Автобиография
  2. Декларация за съгласие за събирането, използването и обработването на лични данни
  3. Декларация №1 от кандидат за асистент по реда на Закона за лична помощ
  4. Декларация №2 от кандидат за асистент по реда на Закона за лична помощ
  5. Декларация №3 от кандидат за асистент по реда на Закона за лична помощ
  6. Заявление-декларация за кандидатстване за асистент по реда на Закона за лична помощ
  7. Заявление-декларация за включване в механизма лична помощ по реда на Закона за лична помощ